
MILLORES AL SERVEI DE RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES I NETEJA DE LA VIA PÚBLICA
Dins el cicle de jornades de: “T’hi sumes?” El Govern Local va anunciar uns canvis significatius en el funcionament dels serveis de neteja municipal i recollida d’escombraries. Actualment a Sitges la recollida selectiva arriba tan sols el 30% de la total, quan l’objectiu de l’EU és del doble. A Sitges s’ha fixat els objectius del 50% pel 2020 i el 55% pel 2025. Per a això, estan implantant des de novembre importants millores que seran totalment efectives en un termini de quatre mesos.
Noves mesures:
- Augment de 4 a 9 equips de neteja de la via pública;
• Ampliació d’horari de treball de mitja jornada a jornada completa que permetrà una major freqüència del servei;
• Millor distribució de contenidors;
• Neteja de contenidors en situ, mitjançant un camió “túnel de neteja”;
• Augment de facilitats per reciclar TOTES les fraccions en el mateix lloc;
• Implantació d’un “mini-punt-verd” mòbil (una camioneta que circula per recollir petits objectes que caldria dur al Punt Verd principal;
• Instal·lació de 12 punts de recollida d’oli usat;
• Pintada de papereres;
• Servei de recollida de poda de jardins particulars (mitjançant l’obtenció de saques que repartirà l’Ajuntament);
• El servei de recollida de trastos i mobles de grans dimensions seguirà funcionant com sempre (cita mitjançant una trucada al 938.947.525);
• Implantació d’una “LÍNIA VERDA” a la pàgina web de l’Ajuntament perquè els ciutadans avisin de problemes puntuals o facin suggeriments.
Però la seva efectivitat també dependrà eventualment de la COL·LABORACIÓ CIUTADANA. Òbviament, entre aquestes mesures, n’hi ha alguna que afecta especialment els residents del barri de Terramar, especialment pel que fa a la recollida de la poda als jardins i, des de l’APT, demanem la col·laboració de tots els veïns.